Budgetbeheer voor een duidelijk en professioneel beheer van uw financiën. Via een machtiging en overeenkomst wordt het beheer vastgelegd.
Budgetbeheer
Voor ieder die te weinig overzicht heeft over zijn financiële zaken, schulden heeft of het lastig vindt om iedere maand rond te komen, bieden wij budgetbeheer. Via de beheerrekening worden uw vaste lasten betaald en alle inkomsten ontvangen. U heeft de beschikking over een leefgeldrekening waarop het geld wordt overgemaakt voor de dagelijkse boodschappen. Uw financiële post wordt voortaan rechtstreeks aan de budgetbeheerder verstuurd. Er wordt een budgetplan gemaakt en u heeft op ieder gewenst moment overzicht van uw financiële zaken via een inlogmogelijkheid.
Zijn er schulden, dan wordt zodra het mogelijk is, hiervoor een passende betalingsregeling getroffen. Zijn er problematische schulden (niet binnen 36 maanden geheel terug te betalen), dan schakelen wij afdeling schulddienstverlening van de betrokken gemeente in voor het opstarten van een mogelijke schuldregeling.
Budgetbeheer wordt via een overeenkomst met u vastgelegd en hoeft niet via de rechtbank aangevraagd te worden. De kosten voor budgetbeheermoet u altijd zelf betalen en wordt niet vergoed door de gemeente.
Budgetbeheer via levenstestament
Via de notaris kan in een levenstestament worden vastgelegd wanneer, door wie en hoe uw financiële zaken beheerd moeten worden als u dit niet meer zelfstandig lukt. U kunt IDR Bewindvoering als uw budgetbeheerder hiervoor laten aanstellen. U bent dan verzekerd van een professioneel en vertrouwd beheer op het moment dat u het nodig vindt.
Budgetbeheer wordt via een machtiging geregeld bij uw bank op het moment dat het levenstestament in werking treedt. Uw financiële zaken worden conform de vastgelegde afspraken in het levenstestament voor u geregeld. Jaarlijks wordt verantwoording afgelegd over het financieel beheer aan een toegewezen accountant.